lørdag den 5. juni 2010

Håkan Hellström


Har netop erfaret at min absolutte yndlings, top favorit af svenske musikere Håkan Hellström, endnu engang kommer til Danmark og spiller i Store Vega til efteråret, det er intet mindre end fantastisk.....


Musikintro:

Håkan kom på manges læber, da han for 10 år siden i maj 2000 udkom med singlen "Känn ingen sorg för mig Göteborg". Nummeret blev i oktober samme år udgivet på CD'en af samme navn, hvor bl.a. numrene "En vän med en bil", og "Nu kan du få mig så lätt", er gode - første- og sidstnævnte nummer er helt fantstisk live og kan få alle til at synge med...


I 2002 udkom CD'en "Det är så jag säger det", hvor nummeret "Kom Igen Lena" blev et stort hit -også i Danmark, hvor P3 spillede det flittigt. På albummet findes også det skønne nummer "Den fulaste flickan i världen" og kærlighedsballaden "Det är så jag säger det"


I februar 2005 udkom CD'en "Ett kolikbarns bekännelser", her var det især nummeret "En midsommarnatts dröm", der blev et hit. Numre som "Jag har varit i alla städer" og "Brännö serenad" hører også til blandt mine yndlings.

I december 2005 udkom CD'en "Nåt gammalt, nåt nytt, nåt lånat, nåt blått", hvor der er så mange gode numre, at det er svært at nævne en favorit. Nummeret "Klubland" er der mest gang i, men stille numre som "Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig", nummeret "13" der har en fin og enkel tekst..  "Så länge du är med mig", "Jag vill ha allting ", "Precis som Romeo" alle sange er smukke, smukke og dejlige at lytte til....

I marts 2008 udkom "För Sent För Edelweiss" hvor nummeret "Tro Och Tvivel" kan få mig i godt humør og få mig til at bevare optismismen, på selv de mest grå regnvejrsdage... Numrene "Jag Vet Inte Vem Jag Är Men jag Vet Att Jag Är Din" og "För Sent För Edelweiss" er også gode...



Har haft den store fornøjelse at se ham live 3 gange, han giver de fedeste live-koncerter :-) kan anbefales...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails