mandag den 4. januar 2010

Holbæk Kunsthøjskole


Har netop fået nyt katalog fra Kunsthøjskolen i Holbæk. Var der i sommer og havde sommerkursus i keramik i 14 dage, det var fantastisk og kan klart anbefales. De uger jeg var afsted kunne man også have valgt maleri, akvarel eller sergrafi, hvis man er mere til den slags.

Var lige ved at vælge serigrafi, men da jeg jo er uddannet tekstiltrykker, synes jeg det var bedre at prøve et fag, jeg ikke havde kendskab til.



Det skulle vise sig at være et godt valg. Vi havde 2 superkompetente lærer i Alikka Garder Petersen og Lise Damsager Hansen, der begge er uddannet fra Danmarks Designskole og aktive keramiker om man så kan sige.

Har kun lavet lidt ler i skolen tidligere, men jeg blev meget bidt af det og fik produceret en del både i keramik og porcelæn. Du kan se et lille udpluk her...

  Hvis man ønsker at forære sig selv tid til at være kreativ og blive opslugt i 14 dage, er det en rigtig god idé.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails