mandag den 6. december 2010

Yellena James

Yellena and Maybe

Jeg surfede rundt på nettet forleden og fandt på en eller anden måde frem til nogle billeder lavet af den meget kreative kvinde Jellena James.



Hymn, Lush, Simmer and Spring


Yellena er vokset op i Sarajevo, hvor hun som ung gik på kunstskole. Da hun var 18 år flyttede hun til USA , hvor hun fik en BA i maleri og grafisk design på UCF.
 Yellena bor nu i Portland, Oregon og har deltaget på en del udstillinger i USA, heriblandt soloudstillinger på ”Giant Robot” (San Francisco og Los Angeles) ”Here Gallery” (Bristol, UK), ”Grassy Knoll” (Portland) med mere. Hun har også lavet illustrationer for Anthropologie, Nike, K2 Snowboards og mange andre.

Fra "Biosynthesis"

Lige nu er hun aktuel med udstillingen ”Biosynthesis” som hun har lavet sammen med Pete Belkin på Gallery Hijinks i San Francisco ( fra d. 20 November  - 1 januar, 2011) – du kan læse mere på hjemmesiden, hvor du også kan købe hendes malerier.
Cover...



Bloom, Magic, Cloudburst, Droplet and more...
Yellena foretrækker at arbejde med pen, blæk og akryl, og hun kombinerer komplekse abstrakte former i blændende fantasifulde billeder. Hendes farverige sammensætning af organiske former og sammenfiltrede linjer får hendes billeder til at ligne en blanding af blomster, gopler fra under havet eller aliens fra en sci-fi film.  
Fizz, Morning and Black Lily


Hvert billede udstråler sin en intens drømmende verden, af smukke farver og former, som er helt hendes egen og meget speciel.
Spurt, Wonder and Shiver

”Jeg er fascineret af farve og form relationer, kinetisk logik, og abstrakte manifestationer af følelsesmæssige projektioner. Jeg kombinerer ofte naturlige former med ukendte farver for at skabe et mere indbydende terræn, hvori ens fantasi kan nemt slippe ud.
I denne konstruktion, som med meget af mit arbejde forsøger jeg at fange et enkelt øjeblik i en abstrakt verden. Det udgør en ramme af en forestillet animation, hvor alle ting har liv. Nogle væsner er stigende og andre faldende, hver en reaktion på den anden. Det udtrykker balance, symbiose og indbyrdes, og udfordrer beskueren til at fortsætte udformningen ud i kanten af siden”
 
Whisk, Brolly, Glide, Arise and more...

Jeg synes hendes billeder har nogle fantastisk smukke farver i sig og motiverne er meget fine og inspirerende....

Jeg har siddet længe og sukket over de print man kan købe bl.a. på  Etsy og jeg skal helt sikkert have en del af dem...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts with Thumbnails